miercuri, 18 septembrie 2013

Codul rutier ar putea fi modificat din nou, dupa ce sanctiunile propuse s-au dovedit prea mari

Ministrul de interne face un pas înapoi, după ce în urmă cu trei zile, anunţa sancţiuni usturătoare pentru şoferii care nu îşi plătesc amenzile sau care produc accidente grave.

Radu Stroe a recunoscut că unele dintre modificările propuse la Codul Rutier nu pot fi puse în practică. Totuşi, ministrul promite că şoferii vor fi sancţionaţi mult mai aspru decât până acum.

„Amenzile sunt într-adevăr prea mari, iar anumite fapte ce nu pot fi probate în faţa instanţei e greu să le sancţionezi direct prin lege. Prin urmare, ne vom revizui punctul de vedere, dar fapte precum conducerea sub influenţa alcoolului, depăşirea vitezei, trecerea peste calea ferată, conducerea fără permis, toate aceste fapte vor rămâne foarte grav sancţionabile inclusiv cu amenzi. Proiectul va suferi modificări”, a declarat ministrul de Interne.

Acum trei zile, acelaşi Radu Stroe spunea că cine primeşte o amendă şi nu a plătit-o în 30 de zile, i se va suspenda permisul până când va face dovada că a dat banii. O altă modificare importantă prevedea creşterea perioadei de suspendare a dreptului de a conduce pentru cei care produc accidente grave, soldate cu morţi şi răniţi.

Demnitarul a amintit atunci că procentul celor care îşi plătesc amenzile rutiere este mai mic de jumătate, ceea ce înseamnă că, pentru cei care nu plătesc, rolul preventiv al amenzii nu se produce.

NOUL COD RUTIER: Legea circulatiei pe drumurile publice ar putea fi modificata in toamna acestui an, mai jos regasiti cele mai importante prevederi.

Potrivit proiectului de Ordonanta de Urgenta, daca ai trecut pe rosu si te faci vinovat de producerea unui accident soldat cu pagube materiale vei plati o amenda incadrata in clasa VI de sanctiuni si vei ramane fara permis trei ani, scrie click.ro. Daca ai primit o amenda rutiera si nu o platesti in 30 de zile vei ramane fara permis pana o vei achita sau daca ai trecut pe culoarea rosie a semaforului si ai provocat un accident rutier urmeaza sa ramai fara permis mai multi ani.

Noile prevederi, publicate pe siteul Ministerului de Interne, sunt in dezbatere publica. Citeste mai jos ce ar trebui sa stie toti soferii:

TRECI PE ROSU

NOUL COD RUTIER: Legea propusa: Potrivit proiectului, daca ai trecut pe rosu si te faci vinovat de producerea unui accident soldat cu pagube materiale vei plati o amenda incadrata in clasa VI de sanctiuni si vei ramane fara permis trei ani.

Legea actuala: Potrivit legislatiei in vigoare, conducatorii auto care produc accidente dupa ce trec pe culoarea rosie a semaforului se aleg cu permisul suspendat timp de doua luni si primesc intre 6 si 8 puncte-amenda.

Legea propusa: Pe viitor insa, chiar daca nu vei produce nici un accident rutier, tot nu vei scapa usor: vei ramane fara permis timp de doi ani si vei primi intre 125 si 200 de puncte-amenda.

Legea actuala: Acum, daca treci pe culoarea rosie a semaforului fara a produce vreun accident rutier, ti se suspenda permisul o luna de zile si primesti 4 sau 5 puncte-amenda.

NU OPRESTI LA CALEA FERATA

NOUL COD RUTIER: Legea propusa: Abaterile soferilor de la aceste reguli ar putea fi sanctionate cu amenda prevazuta in clasa a VI-a de sanctiuni si cu suspendarea permisului pe o perioada de 3 ani.

Legea actuala: In prezent, daca nu respecta regulile privind trecerea la nivel cu calea ferata cand barierele sau semibarierele sunt coborate sau in curs de coborare sau cand semnalele cu lumini rosii si/sau sonore sunt in functiune, soferii sunt sanctionati de catre politisti cu retinerea permisului pe trei luni de zile si pot primi intre 9 si 20 puncte-amenda.



MERGI PE CONTRASENS

Legea propusa: Soferii care conduc pe autostrada pe contrasens se pot alege cu permisul suspendat pentru trei ani si pot primi intre 125 si 200 puncte-amenda.

Legea actuala: In prezent, conducatorii auto pot avea permisul suspendat doua luni si primesc intre 6 si 8 puncte-amenda.

ALTE NOUTATI ADUSE LEGII

Soferii care sunt amendati de polisistii care au constat anumite abateri de la regulile rutiere, dar nu-si platesc amenda in termen de 30 de zile se pot alege cu permisul suspendat pana cand isi achita amenda.

Se va majora si sanctiunea pentru nepurtarea centurii de siguranta si a castii de protectie, de la 2-3 puncte amenda, atat cat este in prezent, la 9-20 puncte amenda.

Proba practica, monitorizata video: Proiectul de Ordonanta de Urgenta prevede obligativitatea monitorizarii video a probei practice la examenul pentru obtinerea permisului de conducere, pentru asigurarea si verificarea corectitudinii examinarii. Sunt exceptate vehiculele utilizate la proba practica pentru obtinerea categoriilor AM, A1, A2 si A.

Ce ziceti, este benefic cetateanului obisnuit acest proiect? Asteptam opiniile dvs.

9 comentarii:

  1. Codul rutier actual este bun! Trebuie aplicat tuturor ....nu numai prostilor...care gresesc foarte rar ...si platesc amenzile! sa fie aplicate strict masurile actuale...si pentru cei 70% care nu si-au platit amenzile si atunci sa fie din nou analizata...."atitudinea din trafic".Cei de la putere si influentii...si ...cei din partea gri si neagra a societatii....se vor descurca...(mita, voturi,si multe alte mijloace)...si vor ramane sa platesca si sa sufere tot cei "prosti".Politia si organelle statului sa-si faca datoria pe actualul cod rutier!!!!!!In legatura cu obtinerea permisului de conducere sa se reintroduce proba de poligon si aceasta sa fie filmata si sa se dea in fata tuturor candidatilor la obtinerea permisului .Cine trece aceasta proba are peste 90% sanse de reusita la proba de traseu,avand abilitatile demonstrate in poligon,se inlatura astfel si coruptia..,traficul de influeta,masluirea examenului. Proba de polygon sa fie publica,sa poata fi filmata si de televiziuni sau transmisa in direct,cat si inregistrata pe internet !!!!!!Foarte greu va fi sa mai umbli cu manarii!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt de acord ca si actualul cod poate rezolva multe probleme dar, trebuie aplicat tuturor. Iata numai un exemplu care ar aduce bani la buget si nu poate fi contestat : fotografie cu toate autovehiculele care sunt parcate pe contrasens ( este clar ca s-a si circulat pe contrasens si de multe ori cu traversarea liniei continue, asta a intrat deja in cotidian ) . Mai trebuie verificati periodic instructorii din scoli, eliminarea exceptiilor la legi care DEVIN regula in Romania si sunt foarte multe ( de ex. " acces interzis " sa fie interzis pentru toti fara exceptie pentru riverani, ca nu-i costa decat cativa ml de benzina sa intre pe unde trebuie ), punerea accentului in invatare si la examen pe acordarea prioritatilor in trafic, resuscitarea importantei SEMNALIZARII in trafic pentru ca acum nimeni nu mai semnalizeaza nimic, ETC. Si ce este mai IMPORTANT : SCOATEREA din trafic a masinilor care nu au verificarea tehnica anuala atat la persoane fizice cat si la cele juridice ( mergi in spatele cate unei hardughii care scoate un fum gros ce-ti schimba culoarea masinii ). Sunt prea multe de spus si reparat . Oare pe unde sunt profesionistii de la circulatie, mai sunt????

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt de acord ca si actualul cod poate rezolva multe probleme dar, trebuie aplicat tuturor. Iata numai un exemplu care ar aduce bani la buget si nu poate fi contestat : fotografie cu toate autovehiculele care sunt parcate pe contrasens ( este clar ca s-a si circulat pe contrasens si de multe ori cu traversarea liniei continue, asta a intrat deja in cotidian ) . Mai trebuie verificati periodic instructorii din scoli, eliminarea exceptiilor la legi care DEVIN regula in Romania si sunt foarte multe ( de ex. " acces interzis " sa fie interzis pentru toti fara exceptie pentru riverani, ca nu-i costa decat cativa ml de benzina sa intre pe unde trebuie ), punerea accentului in invatare si la examen pe acordarea prioritatilor in trafic, resuscitarea importantei SEMNALIZARII in trafic pentru ca acum nimeni nu mai semnalizeaza nimic, ETC. Si ce este mai IMPORTANT : SCOATEREA din trafic a masinilor care nu au verificarea tehnica anuala atat la persoane fizice cat si la cele juridice ( mergi in spatele cate unei hardughii care scoate un fum gros ce-ti schimba culoarea masinii ). Sunt prea multe de spus si reparat . Oare pe unde sunt profesionistii de la circulatie, mai sunt????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. NOUL COD RUTIER ESTE FOARTE BUN. SA SE TERMINE ODATA CU COCALARII SI GHERTOII DE BANI GATA CARE FAC CE VOR PE SOSEA.TREI ANI ESTE PUTIN PENTRU ASTFEL DE BOMBE PE ROTI!! SA LE IA BANII SI SA LE INTERZICA SA MAI CIRCULE PE DRUMURILE PUBLICE PE CARE UNII LE CONSIDERA"TARA NIMANUI". SUNT SI ASA MULTI SOFERI, DRUMURILE SUNT PROASTE SI POLUAREA LA MAXIM.
      DACA GUVERNUL ARE "BENZINA"IN INSTALATIE SA PROMOVEZE LEGEA CONTRA HULIGANILOR AUTO.

      Ștergere
  4. Pentru a reduce "apetitul" tuturor categoriilor de conducatori auto spre nerespectarea prevederilor legislatiei rutiere, incl. a smecherasilor mai mult sau mai putin "dotati" financiar, recomand ca punctul de amenda sa reprezinte un procentaj din venitul fiecaruia (de ex 10%), astfel incat, pt aceeasi fapta, respectivii sa piarda din contul lor sumele banesti identice ca marime in venitul fiecaruia, echivalente respectivului procentaj. Exemplu: se platesc 3 pct amenda de catre cei doi soferi, unul avand un venit net de 5.000 lei, iar celalalt de doar 1.000; fiscul local, cunoscand veniturile lor, incaseaza de la primul 1.500 lei, iar de la celalalt numai 300 lei. Va asigur ca paguba lor este egal receptata, caci amenda a fost echivalata aceluiasi procentaj de 10% pt fiecare pct de amenda si suportata similar ca greutate in buget! Singura problema ar fi ca unele persoane nu au venituri regulate, situatie in care cei tineri, fara job-uri, sa desfasoare munca in folosul comunitatii; cei care nu au retributii, dar poseda averi (i)mobiliare dincolo de strictul personal, vor avea un pct de amenda echivalat cu salariul mediu net pe economie (asa se mareste si numarul celor incadrati in munca, nu stau sa traiasca numai in baza dividendelor sau pe banii babacilor).
    Inteleg ca este necesara inasprirea prev. sanctionatorii privind circulatia pe drumurile publice, dar actuala legislatie este discriminatoare, caci, la aceeasi fapta, smecherasului de bani-gata nu-i pasa de 3-25 pcte amenda, pe cand amarasteanului, slab potent financiar, cele 3 pct. amenda ii lasa fara sprijin material familia.
    Precizez ca propunerea mea incuba pozitionarea aceleiasi greutati pe umerii celor care au savarsit aceeasi fapta, chiar daca difera cuantumul amenzilor platite de catre acestia.
    Pe de alta parte, in loc ca politia rutiera sa inscrie in intampinarile depuse la dosarele de contestare a proceselor verbale unica poveste cu teoria "chibritului inaripat" (este un stereotip strecurat oricand si oriunde), s-ar cuveni ca instanta sa beneficieze si de "cazierul rutier" al contravenientului. Un sofer ca seful ANI, Horia Georgescu, "acumuleaza", in 4 ani, 17 procese verbale privind depasirea vitezei legale, contesta cu aceeasi metoda si inscris fiecare contraventie si scapa "basma curata" prin traficul de influenta exercitat (deh, candva procuror si consilier al ministrului justitiei), pe cand, unul ca mine, pensionar si detinator de un singur PV in 10 ani (pt depasire de viteza), este considerat de instanta ca "indezirabil pe drumurile publice timp de o luna".

    RăspundețiȘtergere
  5. Pentru a reduce "apetitul" tuturor categoriilor de conducatori auto spre nerespectarea prevederilor legislatiei rutiere, incl. a smecherasilor mai mult sau mai putin "dotati" financiar, recomand ca punctul de amenda sa reprezinte un procentaj din venitul fiecaruia (de ex 10%), astfel incat, pt aceeasi fapta, respectivii sa piarda din contul lor sumele banesti identice ca marime in venitul fiecaruia, echivalente respectivului procentaj. Exemplu: se platesc 3 pct amenda de catre cei doi soferi, unul avand un venit net de 5.000 lei, iar celalalt de doar 1.000; fiscul local, cunoscand veniturile lor, incaseaza de la primul 1.500 lei, iar de la celalalt numai 300 lei. Va asigur ca paguba lor este egal receptata, caci amenda a fost echivalata aceluiasi procentaj de 10% pt fiecare pct de amenda si suportata similar ca greutate in buget! Singura problema ar fi ca unele persoane nu au venituri regulate, situatie in care cei tineri, fara job-uri, sa desfasoare munca in folosul comunitatii; cei care nu au retributii, dar poseda averi (i)mobiliare dincolo de strictul personal, vor avea un pct de amenda echivalat cu salariul mediu net pe economie (asa se mareste si numarul celor incadrati in munca, nu stau sa traiasca numai in baza dividendelor sau pe banii babacilor).
    Inteleg ca este necesara inasprirea prev. sanctionatorii privind circulatia pe drumurile publice, dar actuala legislatie este discriminatoare, caci, la aceeasi fapta, smecherasului de bani-gata nu-i pasa de 3-25 pcte amenda, pe cand amarasteanului, slab potent financiar, cele 3 pct. amenda ii lasa fara sprijin material familia.
    Precizez ca propunerea mea incuba pozitionarea aceleiasi greutati pe umerii celor care au savarsit aceeasi fapta, chiar daca difera cuantumul amenzilor platite de catre acestia.
    Pe de alta parte, in loc ca politia rutiera sa inscrie in intampinarile depuse la dosarele de contestare a proceselor verbale unica poveste cu teoria "chibritului inaripat" (este un stereotip strecurat oricand si oriunde), s-ar cuveni ca instanta sa beneficieze si de "cazierul rutier" al contravenientului. Un sofer ca seful ANI, Horia Georgescu, "acumuleaza", in 4 ani, 17 procese verbale privind depasirea vitezei legale, contesta cu aceeasi metoda si inscris fiecare contraventie si scapa "basma curata" prin traficul de influenta exercitat (deh, candva procuror si consilier al ministrului justitiei), pe cand, unul ca mine, pensionar si detinator de un singur PV in 10 ani (pt depasire de viteza), este considerat de instanta ca "indezirabil pe drumurile publice timp de o luna".

    RăspundețiȘtergere
  6. Personal sunt de acord cu parerile expuse de cei ce au postat anterior . Consider ca daca Statul Roman ar vrea sa-si consolideze cu adevarat pozitia de STAT, ar trebui sa umble serios la colectarea amenzilor de orice fel ! Amenzile neplatite in tara nostra au devenit sport national, personal cunosc indivizi care traiesc din ajutor social si au o valiza de amenzi neplatite pentru deranjarea linistii si ordinei publice . Este de neinteles ca Statul sa se indrepte numai impotriva oamenilor cinstiti care platesc atunci cand gresesc ...

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce ne mira ca este harababura in circulatie?, daca ea exista de 23 de ani de sus pana jos.Va mai mira in tara asta ceva?,harababura este in guvernare, in administratie, sanatate, invatamant, in armata si politie, in justitie,in cultura si sport, samd. Ar fi fost prea frumos sa lipseasca tocmai din circulatie. Ar fi fost contrastul prea evident. Politia este in urma cu mai mult de 25 de ani. Duceti-va sa va schimbati cartea de identitate sa vedeti ce patiti. Auzi anunt: termenul de schimbare a cartii de identitate este de ...(mirati-va)30 de zile si daca este nevoie de verificarea unor acte suplimentare? se prelungeste cu inca 15 zile.Pentru aceste 45 de zile nu primesti nimic sa te legitimezi sau sa faci dovada ca esti tu, la vreo banca etc. Ce pretentie sa avem de la acestia. Azi dimineata erau in intersectie la pasajul Baneasa ? !2 ,,pinguini"care regularizau ei circulatia,cred ca erau boboci promotie august 2013, ca blocase in asa hal toate intersectiile de la jandrmerie, ambasada SUA, DN1,Carrfour, Selgros,etc ce nu s-a mai vazut asa ceva pana acum. Incet, incet ne loveste o scarba totala si cu ,,actualii" care vor sa devina ,,viitorii" dar cred ca sant doar flotanti,

    RăspundețiȘtergere
  8. Totusi, care ar fi ratiunea pentru care pe un drum national cu doua benzi pe sens(ex. DN 2), sa fim obligati sa mergem cu 60 km /ora de la Bucuresti pana la Suceava?
    Cei care circulati pe astfel de drumuri nationale, ati vazut coloane de masini sa mearga cu aceasta viteza, cu exceptia cand pandarii de la circulatie stau la cotituri pt a-si justifica ziua de munca prin amenzi?
    Daca viteza optima a majoritatii autoturismelor este de 80 km/ora (o viteza perfect sigura in conditii normale de vreme) de ce sa ne "omoram" masinile si timpul nostru? Numai sa facem pe placul celor de la Rutiera, care nu mai trebuie sa munceasca pentru a prinde vitezomanii si pe cei care constituie pericol pentru circulatia publica?
    Chiar ne lasam prostiti, decenii la rand, de puturosii de la "Rutiera"?
    Propun ca SCMD sa faca demersuri ca, pe drumurile nationale din localitati, viteza maxima sa fie de 80 km/ora.
    Col Dobrescu Marius

    RăspundețiȘtergere